Napełnianie klimatyzacji samochodowej Warszawa

Znowu przychodzi ten moment, że w wyszukiwarce internetowej wpisujemy napełnianie klimatyzacji samochodowej Warszawa. Pogoda za oknem coraz ładniejsza i nieubłaganie zbliżają się upały, które skutecznie potrafią pozbawić nas komfortu z jazdy. Na szczęście, obecnie pojazdy wyposażone są w układ chłodzący, potocznie nazywany klimą. Jednak, co powinniśmy mieć na uwadze, aby w pełni korzystać z chłodu wewnątrz naszego pojazdu?

Często momentem, w którym przejawiamy zainteresowanie napełnianiem klimatyzacji, jest okres letni, gdy może być już za późno na standardowe kontrole układu. Dlatego, również w celu troski o własne zdrowie oraz pasażerów, najlepiej znaleźć serwis klimatyzacji samochodowej, zanim zaczniemy intensywnie korzystać z autoklimy. W podstawowej ofercie posiadają nabijanie klimatyzacji, odgrzybianie oraz test szczelności całego układu.

Z reguły mówi się, że w trakcie roku, z całego układu ubywa około 10% środka chłodzącego. Odpowiednia ilość czynnika, niezbędna jest do prawidłowego działania klimy. Jego niedobór może skutkować uszkodzeniem układu chłodzenia. Również jednym z głównym powodów nadmiernego ubytku czynnika, jest nieszczelność układu. Zanim przystąpimy do regularnego korzystania klimy, najlepiej jest udać się do serwisu. Z reguły na początku do klimatyzacji zostaje podłączona maszyna odpowiedzialna za odciągnięcie pozostającego w układzie czynnika chłodzącego. Następnie, dzięki sprężonemu powietrzu zostaje przeprowadzony test mający na celu sprawdzenie szczelności przewodów. Następnie układ zostaje na nowo wypełniony optymalną ilością płynu chłodzącego. Ilość niezbędna do prawidłowego funkcjonowania klimatyzacji, uzależniona jest od konkretnego modelu samochodu, a w związku z tym również czas niezbędny do przeprowadzenia takiego działania. Zazwyczaj zajmuje to około 30 do 50 minut.

Obecnie dostępne są dwa rodzaje środku chłodzącego. Pierwszy oraz podstawowy to czynnik r134a. Wciąż jest chętnie stosowany, pomimo iż wprowadzono nowszą wersję, która jest również bardziej ekologicznym odpowiednikiem r134a. Wspomniany, nowszy czynnik hfo-1234yf, jest stosowany jako ekologiczny odpowiednik swojego poprzednika. Obecnie jest on obowiązkowy, jednak ma to zastosowanie w przypadku nowszych modeli samochodów, których układ chłodniczy nie jest przystosowany do starszej wersji środka chłodniczego. Czynnikiem wpływającej na ciągłe stosowanie r134a jest przede wszystkim cena. W tym przypadku, za 100 gram czynnika, zapłacimy pomiędzy 30 a 50 złotych, natomiast w przypadku hfo – 1234yf, ceny wynoszą pomiędzy 50 a 120 złotych.

W przypadku kontroli oraz napełnienia klimatyzacji samochodowej warto mieć na uwadze filtr kabinowy, nazywany również jako filtr pyłkowy. Umiejscowiony jest w układzie nawiewu powietrza. Jest zastosowany głównie w celu zatrzymywani zanieczyszczeń typu pyłki, owady, bądź zeschnięte liście. Dzięki prawidłowemu działaniu filtra mamy pewność, że powietrze wewnątrz samochodu jest czyste. Z czasem jednak, przez wzgląd na swoją funkcję, z czasem filtr ulega zanieczyszczeniu. Wymiana filtra to prosta czynność serwisowa, którą zaleca się stosować co najmniej dwa razy w roku.

Poza samym serwisem kontrolnym, który w przypadku całości układu, włącznie z napełnianiem klimatyzacji samochodowej i powinien mieć miejsce raz do roku, powinniśmy również w okresie, kiedy klima nie jest używana, regularnie ją uruchamiać, nawet na krótkie chwile, co również ma wpływ na poprawne funkcjonowanie układu.

Post Author: adminka